Modelování a keramika
Obor keramika se vyučuje v keramické dílně v maximálním počtu 6 žáků. Cílem oboru je zvládnutí celého procesu vzniku keramického výrobku od jednoduchých úkolů (zpracování hlíny, modelování z hadů a plátů, nízký reliéf ad.), až ke složitějším výrobkům jako jsou např. nádoby, plastiky, užitkové předměty s různým designem a funkčností. Pro přípravu na prostorovou tvorbu jsou využívány také základy kresby.
Vyučující
- {kontakt 186}{/kontakt}
Cena studia (částka je uvedena za měsíc)
Děti | 250 Kč |
Žáci se přirozeně seznamují s plastickými a prostorovými tvary (přírodní tvary, zvířecí a figurální předlohy, geometrická tělesa) a jsou vedeni k tomu, aby dokázali svoji práci také vždy řádně dokončit a prezentovat.
Keramický obor zahrnuje nejen samotnou práci s keramickou hlínou, ale též točení na hrnčířském kruhu, glazování, engobování ad., včetně jejich funkčního propojování s ostatními výtvarnými materiály (např. papír, dřevo, sklo, drát). Specifikem tohoto oboru je integrace předškolních i školních žáků s dětmi se zdravotním postižením, samozřejmě při uplatnění individuálního přístupu.
Žáci se naučí:
- respektovat provoz keramické dílny, dodržovat hygienu při práci a bezpečnostní pravidla
- orientovat se v základních pojmech souvisejících s tvorbou keramiky (např. šlikr, střep, výpal, glazura)
- pracovat s keramickou hlínou (např. modelování, hnětení, vymačkávání, válení, vytváření základních tvarů, lepení, vytlačování do forem)
- rozpoznávat druhy a vlastnosti hlíny, možnosti práce s hlínou, přidávání a odebírání hmoty, vrstvení, kupení
- rozlišovat a umět používat různé způsoby opracování povrchu (např. vrypy, otiskování předmětů, retušování)
- rozlišovat a využívat různé druhy povrchové úpravy (např. opracování střepu v koženém stavu, práce s engobami, oxidy a barvítky, glazování)
- používat základní keramické nástroje (např. štětec, kulmík, špachtle, očko, rydlo
- převádět realitu do plastické podoby kombinací různých prostorotvorných přístupů (např. reliéf, kachel, plastika)
- pracovat na hrnčířském kruhu (např. centrování, základní tvary).