Výtvarná výchova pro začátečníky i pokročilé
Vyučuje se ve skupině s maximálně 10 žáky a zaměřuje se na výuku dětí předškolního věku, školního věku a na přípravu žáků k talentovým zkouškám na vyšší umělecké školy výtvarného zaměření.
Vyučující
- {kontakt 108}{/kontakt}
Cena studia (částka je uvedena za měsíc)
Děti | 200 Kč |
Žáci předškolního věku se naučí:
- vhodně manipulovat s výtvarnými nástroji a pomůckami, tzn. držet a používat štětce, tužky, nůžky, lepidla ad.
- rozlišovat a pojmenovat základní výtvarné kresebné a malířské techniky
- Malba – poznávat základní a doplňkové barvy a namíchat je, poznávat temperové a vodové barvy a rozdíly mezi nimi
- Kresba – pracovat tužkou, pastelkami, suchým i mastným pastelem, voskovkami, uhlem
- experimentovat hravou formou s materiály a technikami kresby, malby a objektové tvorby
Žáci školního věku se naučí:
- poznávat vlastnosti a možnosti malířských a kresebných prostředků (tužka, tuš, suchý a mastný pastel, uhel, temperové a vodové barvy)
- připravovat vhodný podkladový materiál a náčiní pro dané techniky
- Malba – používat pastózní i lazurní malbu, ovládat temperu, akryl, vodové barvy, akvarel, kvaš, pracovat s malbou na plátno
- Kresba – pracovat tužkou a vybrat si vhodnou tvrdost pro daný typ práce suchým i mastným pastelem, přírodním i umělým uhlem, rudkou, vhodně je kombinovat
- spontánně používat a orientovat se v pojmosloví jako je bod, linie, barva, plocha, tvar, objem, prostor, světlo, stín, barva, kontrast, harmonie, opakování, rytmus, struktura, proporce ad.
- experimentovat s vyjadřovacími prostředky plošné tvorby a seznamovat se s objektovou a akční tvorbou
- využívat podněty vycházející z vlastních prožitků a pocitů, uplatňovat nové a neobvyklé postupy
- na základě fantazie i reality vytvářet vizuální kompozice plošné i prostorové a kombinovat různé výtvarné techniky
- chápat pojem abstrakce, včetně možností, které představuje a přináší nezobrazující oblast výtvarného umění
Žáci, připravující se k talentovým zkouškám se naučí:
- přistupovat k výtvarné tvorbě poznáváním i sebepoznáváním
- upevňovat schopnosti realizovat vlastní dílčí cíle
- používat obrazotvorné prvky plošného i prostorového vyjádření (bod, linie, tvar, objem, plocha, prostor, světlo, barva, textura atd.), pracovat s jejich vlastnostmi a vztahy (podobnost, kontrast, opakování, rytmus atd.) a ve své tvorbě je prakticky i teoreticky zhodnotit
- poznat a umět využít základní techniky vizuálně obrazného sdělení, prostorových činností i objektové a akční tvorby
- orientovat se v základech dějin výtvarné kultury, analyzovat odlišné přístupy k tvorbě u jednotlivých období i u jednotlivých umělců
{gallery}public/images/obory/ms/vytvarny{/gallery}